Heritage Trail Ipoh

Hai semua pembaca. Sekian lama Del berdiam diri. Ada ke yang menanti update daripada blog Del ni  cakapsinilah.com (tak da pun, jangan perasan Del) 😅. Okay tak pa lah, kita terus je dengan tajuk di atas. Sebelum tu Del nak tanya, pernahkah anda  ke Ipoh? Tak kisah lah bercuti ke apa. Kalau pernah, pernahkah anda menjejaki ke semua laluan yang membawa anda teroka warisan di Ipoh?


Kalau tak pernah, mari sini Del sendiri kongsikan pengalaman Del bersiar-siar di Bandaraya Ipoh dengan menjajaki diri ke 'Heritage Trail' Ipoh. Kalau nak tau lah, dekat Malaysia ni banyak je kawasan yang boleh anda semua kenali warisan dan budaya, salah satunya di Ipoh ni lah.


Source from Google

Kalau nak tahu, mana je kawasan yang boleh kita pergi?. Senang je ikut map dekat atas ni. Ada lebih 20 tempat yang boleh anda semua lawati di sekitar Bandaraya Ipoh ni. Jangan  risau semuanya dekat-dekat. Tapi kalau penat boleh la sewa kenderaan di sana. Tapi kalau nak rasa lebih lagi keseronokan dalam mengenali warisan dan budaya Del cadangkan dekat anda semua untuk berjalan kaki sahaja. 

Tapi sebenarnya semasa Del di Ipoh, Del cuma lawat 5 tempat sahaja. Tapi, walaupun 5 tempat sahaja da buat Del rasa seronok. Sebenanya boleh je nak lebih dari tu, tapi disebabkan kesuntukkan masa dan ada tugas nak dikendalikan maka terpaksa lah melawat mana yang sempat. Tapi takpa, keseronokkan tu masih dirasai lagi. 

Antara tempat yang paling Del suka lawat ketika itu, seperti PLAN B , Cocubine Lane,  The Birch Memorial Clock Tower, KTM Ipoh, dan juga Padang Ipoh. 5 tempat kalau anda semua dapat lawati memang akan rasa berpuas hati. Jadi jangan lupa untuk anda rakamkan kenagan indah anda semasa di sana ( jangan lupa bawa kamera, senang nak selfie 😊). 

Untuk akhiri blog Del ni, Del tinggalkan beberapa gambar kenagan  semasa berada di sana. Terima kasih sebab terus menyokong Del :))))
Jangan lupa follow ig Del @del_asyraf






0 Comments