Del is Back!!



Assalamualaikum semua, lama sudah tidak bersua. Harap semua sihat saja. Sebelum kita teruskan lebih lanjut, Del nak minta maaf buat semua. Sebab Del tinggalkan blog ni secara mengejut. Tapi ada ke yang tunggu posting baru ni? Kalau ada komen "saya". Sekarang Del cuba untuk kembali semula dalam dunia penulisan blog.

Untuk pengetahuan, domain cakapsinilah.com tidak digunakan lagi ye. Sebab nya tak bayar domain lah. Jadi sekarang, Del guna domain dari blogspot ni je lah ye. Sama je bunyi nya, cuma tidak ada ".com" di belakang nya. Harap yang setia dengan blog ni terus kan ye.

Ada sebab kenapa Del nak teruskan penulisan blog ni. Pertama, semua info yang ada dalam blog ni, Del nak kekal kan perkongsiannya. Yelah, kadang-kadang berdasarkan cerita dan pengalaman Del sendiri ada yang tengah mengalami nya. Jadi, postingan tersebut sebagai panduan.

Keduanya, Del tak nak apa yang Del buat semua ni berhenti di tengah jalan. Harap anda semua masih lagi menyokong Del. Buat yang baru datang blog Cakapsinilah, Del ucapkan selamat datang.

Mesti korang tertanya-tanya kenapa tiba-tiba senyap dengan blog? 

Sebabnya hanya 1, Del kecewa dengan "Google Adsense". Di sebabkan surat verification untuk isi no pin tu sampai lambat, google adsense terus tak berfungsi. Bukan salah Del. Salah dia orang, sebab surat nya lambat sampai. Sampaikan tarikh sepatutnya isi no pin tu da habis pun, masih lagi tak sampai surat nya. Jadi, Del terus delete google adsense untuk blog ni. Jadi kita tunggu je lah pembayaran terakhir mereka tu sampai. 

Memang geram kalau di ikutkan. Yelah, kita baru nak berjinak-jinak cari duit sampingan dah jadi macam tu pulak. Merajuk la Del. Lepas ni tengok la kalau nak pasang adsense lagi ke tak. Tu je sebab nya Del tinggalkan blog. Tak ada sebab lain. Tapi ada juga kenangan manis dengan blog ni. Pertama kali dapat payment untuk Traveloka Campaign. Alhamdulillah, tak banyak tapi bersyukur lah. Traveloka kalau ada campaign lagi share dengan Del ye. Del sedia membantu memeriahkan campaign anda. Bukan tu je, Del sendiri pun guna Traveloka. Bukan syok sendiri "Promote" eh.

Untuk kemunculan semula Del ni, Del nak kemaskini dulu isi-isi yang ada dalam blog ni. Mana yang tak sesuai Del akan tukar dan tambah baik. Selainnya, akan difikirkan nanti.

Okay tu je nak kongsi untuk posting kali ini. Harap semua faham apa yang terjadi pada Del. 🥰 Bye Asslamualaikum. Jangan lupa follow blog Del ye.

0 Comments