'Pre-CONVO' Del Asyraf


'Pre-CONVO' Del Asyraf    l      Salam buat pembaca blog Del yang menampil kan gaya hidup Del, hiburan, melancong dan berbagai lagi. Untuk entri kali ini, Del aku berkongsi dengan anda semua berkenaan hari Konvokesyen Politeknik Port Dickson kali ke 27 dimana Del merupakan salah seorang yang terlibat dalam majlis yang penuh gilang-gemilang pada hari itu. Berlangsung pada 17.07.18 - 18.07.18, Del dan rakan-rakan terlibat pada 18.07.18. Banyak kenangan manis yang telah berlaku sekitar majlis konvokesyen Del yang pertama ( first time kot rasa konvo besar ni,last dulu masa zaman tadika).

Bermula dengan sesi raptai pada 17.07.18 pada waktu petang. Yang terlibat raptai tersebut dari Jabatan Kejurteraan Awam dan Jabatan Perdagangan. Del dalam Jabatan Kejuruteraan Awam sebab kos Senibina. Raptai kami dalam dewan kuliah je. Terubat rindu masa zaman belajar dulu bila raptai dilakukan dalam dewan kuliah tersebut. Penuh dewan kuliag dengan bekas pelajar. 'Aircond' yang ada rasa macam tak ada sebab penuh dengan pelajar ( macam tin sardin lak). Ketika raptai penjelasan seperti tatacara pemakaian graduan dan cara mengambil diploma dijelaskan ketika itu. Siapa yang pernah konvo, tahu la situasi dia tu macam mana lebih kurang sama saja.

Selepas raptai tamat, sesi untuk mengambil jubaj di bilik penyimpanan jubah. Berlari la Del dengan kawan-kawan beratur ambil jubah dengan mortar board yang diinginkan semua graduan. Alhamdulillah, ketika itu belum ramai la graduan yang beratur nak ambil jubah, jadi cepat la sikit proses dia tu. Dengan keadaan cuaca yang panas, berpeluh kami menunggu giliran untuk ambil jubah. Tiba di 'checkpoint' pengelola yang terdiri dari pelajar MPP rasanya ambil ukur ketinggian. Saiz M, merupakan saiz untuk disarungkan dibadan Del nanti.

Selesai dengan jubah dan penghataran borang segala bagai, aktiviti yang dinantikan setiap graduan mesti la bergambar ala-ala 'pre-convo'. Lokasi di Avillion Hotel. Kenapa Avillion, sebab kawan-kawan Del menginap di situ pada malam tersebut. Del tidak menginap malah berulang-alik ke rumah. Dekat je tak jauh mana rumah Del cuma kalau balik lewat kena bersedia la mata supaya tidak mengantuk. Kami tidak mengambil jurugambar untuk aktiviti ni ( jimat kos wei ) cuma berbekal camera masing-masing paling laku camera IPhone. Dengan keberkatan jimat tu, sambil kami leka bergambar tiba-tiba muncul seorang 'Mat Salleh'. Dia tawarkan diri dia untuk membantu kami mengambil gambar beramai-ramai tanpa kami minta ( baik mat salleh tu huhu ). Hasil dia sangat cantik macam gambar di bawah. Mungkin, mat salleh ni 'photographer' jadi ada selit seni dia tu. Mak kawan kami pun turut membantu ambil gambar.







Selesai solat maghrib kami keluar makan bersama. Teluk pelanduk, lokasi tempat makan malam kami. Mengimbas kembali detik-detik indah semasa zaman bergelar pelajar semasa makan disitu. Lokasi tersebut merupakan salah satu tempat kesukaan kami. Selesai Makan Kami Pulang untuk berehat menantikan hari esok.

Apa jadi pada hari Konvokesyen kami? Klik sini.

0 Comments